Sökning: "revenue hotell"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden revenue hotell.
1. Turnover-based Rents – A Game Changer for the Hotel Industry? : An Analysis of the Effects of a Purely Revenue-based Rent Model for Hotel Real Estate
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stockholm’s hotel market has been performing well the past 15 years, but the Covid-19 pandemic has shattered years of growth. The aim of this report has been to evaluate a purely turnover-based rent model that can increase flexibility for the hotel owners during economic crisis, while possibly increasing the value of the property and returns during good economic times. LÄS MER
2. Coworking Companies Leading the Way for a Change on the Office Market : A Study About Profitability and Perseverance in the Business Model
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : With the advancements that have taken place in technology the recent decades, it is nowpossible to work anywhere and at any time. Coworking space is the type of flexible workplacethat is currently growing the fastest and comprises a workplace shared between severalcompanies and individuals with emphasis on collaboration and knowledge sharing. LÄS MER
3. Fritidsresenärens bokningsbeteende : En studie om hur hotell kan öka bokningsfrekvensen på sin hemsida.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Prognoser för hotellmarknaden i Stockholm
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/StatistikSammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats riktar in sig på hotell i Stockholm och all data som anges gäller för staden som helhet. Inom Hotellbranschen finns det tre vedertagna nyckeltal som kan sägas beskriva hur det går ekonomiskt för ett hotell. LÄS MER
5. Hotellens marknadsföring : En fråga om olika förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Tidigare forskning kring de två aktörerna hotell och onlineresebyråer har koncentrerats runt intäktsoptimering samt konsumentbeteende gällande omdömen relaterat till onlineresebyråer. Det råder däremot en avsaknad gällande tidigare forskning runt hotellens strategiska marknadsföringsbeslut i och med att de ansluter sig till olika onlineresebyråer. LÄS MER