Sökning: "revision leverantör"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden revision leverantör.

  1. 1. Efterfrågan av frivillig revision i mikrobolag : En kvantitativ studie om efterfrågan på revision baserat på en undersökning av företagens karaktärsdrag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anni Andersson; Mary Dehlin; [2023]
    Nyckelord :Avskaffad revisionsplikt; frivillig revision; efterfrågan revision; karaktärsdrag; Retriever business; principal-agent teorin; intressentteorin; kvantitativ metod;

    Sammanfattning : Studien tog avstamp i revisionsreformen 2010, som har inneburit att företag under satta gränsvärden frivilligt kunde välja revision eller avstå revision. Syftet med studien var att undersöka efterfrågan på revision hos mikrobolag genom en kvantitativ undersökning av dess karaktärsdrag. LÄS MER

  2. 2. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relationship; Audit; Independence; Relationship Marketing; Abolishment of statutory audit; Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  3. 3. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  4. 4. Revisionens påverkan på miljöredovisningen – skänker revisionen trovärdighet och legitimitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Linn Kennerwall; Jessica Sterner; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om miljöredovisningen blir mer trovärdig om den blivit granskad av en revisor och om denna ökade trovärdighet skänker legitimitet till organisationen. Undersökning grundar sig på en jämförande fallstudie om två företag. LÄS MER

  5. 5. Förväntningar på revisorer : Utifrån ett intressent perspektiv!

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joakim Furberg; Jenny Edlund Enevång; [2007]
    Nyckelord :Revisorer; Förväntningar; Revision; förväntningsgapet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Efter en rad stora företagsskandaler har det blivit allt viktigare med kraftigt ökade regleringar som påverkar revisionen och som mer tydliggör revisorns uppgifter. Revisorns uppgift är att granska ett företags årsredovisning och bokförning samt företagsledningens förvaltning av företaget. LÄS MER