Sökning: "shared leadership"
Visar resultat 16 - 20 av 229 uppsatser innehållade orden shared leadership.
16. PERSONLIG ELLER PROFESSIONELL ? : Gymnasielärares uppfattningar om den relationella kompetensens betydelse
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Lärarkompetens rymmer såväl ämneskunskap och didaktisk färdighet, som ledarskap och relationell kompetens. Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur gymnasielärare uppfattar betydelsen och utvecklingen av relationell kompetens i sin yrkesroll utifrån följande frågeställningar: •Hur uppfattar gymnasielärare den relationella kompetensens betydelse i sin yrkesroll? •Hur uppfattar gymnasielärare att den relationella kompetensen utvecklas? Data har samlats in genom fyra semistrukturerade kvalitativa intervjuer. LÄS MER
17. Vallastaden; the Up-Side-Down of Urban Planning? : A Qualitative Case Study of Capacity Development on an Urban Scale
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : The work towards global sustainable development is growing increasingly complex. Cities and the local urban scale have been acknowledged as important arenas towards sustainability; as they are actors contributing to high climate impacts and contain nebulous circumstances surrounding social orders due to rapid urbanisation. LÄS MER
18. Talking Communities : Sámi Trail of Tears as a Model of Habitus-Based Reconciliation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This conflict study in Theology investigates reconciliation possibilities in indigenous lands in northern Sweden to be discussed through the Sámi Trail of Tears Walking Trail – a real-life innovation project. The historical material is based on the depiction of forcefully dislocated Sámis and the now polarized situation where local indigenous groups risk new conflicts partly with each other, partly with extractive industries, motorized tourism, and the majority’s society. LÄS MER
19. STUDIERO : Hur skapas studiero för elever i behov avsärskilt stöd i årskurs 6?“Skolan får studiero när samhället får respekt förskolan.”
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka faktorer som främjar studiero för elever i behov avsärskilt stöd. Fokus är på att undersöka hur skolpersonal beskriver studiero, samt attidentifiera de specialpedagogiska förhållningssätt som skapar studiero för elever i behov avsärskilt stöd. LÄS MER
20. Exploring Team Familiarity: The Effect of Geographical Dispersion on Scrum Teams
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Context: In recent years, software development teams have been adopting agile methodologies like Scrum to enhance productivity and collaboration. However, with the outbreak of COVID-19, remote working conditions have become the new norm. LÄS MER