Sökning: "situationsanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet situationsanalys.

  1. 1. ”För dina medmänniskor, för vårt samhälle och för Sverige” : En retorisk analys av statsministerns tal till nationen under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Rekestad; Hilda Danielsson; [2020]
    Nyckelord :Retorik; pandemi; krishantering; statsminister;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på Stefan Löfvens ‘Tal till nationen’ som sändes 22 mars 2020 21:15, med anledning av Covid-19 och den medföljande samhällskrisen. Analysen baserar sig på en retorisk situationsanalys och en retorisk analys av talet i ett transkriberat format. LÄS MER

  2. 2. From linear to circular water management : A case study of Sandön/Sandhamn

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Tea Rickfält; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Even though water is essential for all living beings, the way humans manage water is traditionally linear; extract, use and dispose. By doing so, many cities have partly disconnected themselves from the environment by existing beyond the local hydrologic system. LÄS MER

  3. 3. It don´t matter if you´re black or white - eller? : En retorisk analys av rasism i samtida svenska reklamkampanjer ur ett historiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Carolina Carlstedt; [2018]
    Nyckelord :retorik; semiotisk analys; situationsanalys; rasism;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Marknadsplanering för e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Borgström; Ellinor Birgander; Antonia Melovic; [2018]
    Nyckelord :Marknadsplanering; e-handel; situationsanalys; marknadsföringsstrategi; marknadsföringstaktik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Marknadsplanering, e-handel, situationsanalys, marknadsföringsstrategi, marknadsföringstaktik Syfte: Syftet med rapporten är att studera hur företag verksamma inom e-handeln arbetar med marknadsplanering när det kommer till situationsanalys, marknadsföringsstrategi samt marknadsföringstaktik. Metod: Med ett interpretativistiskt perspektiv har en kvalitativ studie i form av fyra djupgående intervjuer med fem chefer inom marknadsföring genomförts. LÄS MER

  5. 5. Var är visionerna? : En analys av visionär retorik i två tal av Stefan Löfven

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Jockum Beckman; [2017]
    Nyckelord :rhetoric; political rhetoric; vision; political vision; Swedish Social Democratic Party; Stefan Löfven; retorik; politisk retorik; vision; politisk vision; Socialdemokraterna; Stefan Löfven;

    Sammanfattning : Denna uppsats analyserar två tal av Sveriges statsminister Stefan Löfven; det ena från Socialdemokraternas partikongress 2015 och det andra från Almedalen samma år. Syftet är att ge en inblick i hur visioner för framtiden uttrycks av en samtida högt uppsatt politiker och att undersöka om det finns några skillnader i hur dessa visioner uttrycks beroende på om talaren i första hand vänder sig till sitt eget parti eller till en bredare opinion. LÄS MER