Sökning: "spelapplikation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet spelapplikation.

  1. 1. Implementation and Evaluation of a Different Way of Displaying Games in Virtual Reality

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Daniel Hildesson; Filip Hintze; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the recent rise of virtual reality (VR) and head-mounted displays (HMDs), an increasing number of developers have started developing for this relatively new way of displaying content to the user. It is common to experience severe discomfort and symptoms much like Motion Sickness (MS) when using input methods that control the player’s position in the virtual world. LÄS MER

  2. 2. Design av en synkroniserad databas till en mobil spelapplikation med hjälp av Firebase

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Karl Arvid Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Firebase; Database; map; game; synchronize; mobile; synkroniserad; mobil; app; Android; spelapplikation; Google; karta; Spel;

    Sammanfattning : Att ha en välfungerande back-end till ett system kan spara arbete i både utvecklingsfas och i underhållsfas. Mitt arbete var att implemetera Firebase som ny back-end för geografispelet Map Makers Quest och för spelets Questeditor. LÄS MER

  3. 3. Implementation av slagbaserat interaktionsmönster för Kinect

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :John Ramstedt; [2016]
    Nyckelord :Kinect; motion based interaction; Skeletal Tracking; wpf; Kinect; Spelapplikation; fitness-spel; rörelsebaserad interaktion; Skeletal Tracking; wpf; Interaktionsmönster;

    Sammanfattning : Kinect är en spelkontroll för rörelse- och gestbaserade spel. Genom specifika interaktionsmönster interagerar en spelare med en spelapplikation. I denna studie utvecklades en spelapplikation där spelaren ska boxa till måltavlor som dyker upp på en spelplan. LÄS MER

  4. 4. Animeinspirerad spelgrafik och rendering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Mathias Landell; [2015]
    Nyckelord :spelgrafik; anime; manga; spelrendering; animegrafik; 3D; 3Dgrafik; 3Danime;

    Sammanfattning : Tv-spel är ett fenomen som ständigt expanderar och utvecklas med tiden, även visualiseringsmöjligheterna för denna typ utav interaktiva underhållning uppdateras kontinuerligt, vilket möjliggör att man idag inte måste begränsa sig till att skapa spel i 2D-miljö utan även 3D är möjligt. Oavsett vilka dimensioner man grundar ett spel på så är design och stil något utav det viktigaste i helhetsupplevelsen, inte enbart för att spelet ska stå ut ur mängden men också ge ett individuellt intryck och gynna spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Designprocess för ett pedagogiskt memoryspel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Klara Gustafsson; [2014]
    Nyckelord :App design; interaktionsdesign; spelapplikation; app i förskola; lärapp; lärplatta; ipad;

    Sammanfattning : Tekniska apparater och spelapplikationer blir en allt större del av den nya generationens vardag och lärande applikationer används allt mer som läromeldel i förskolan. Enligt läroplanen för förskola så skall multimedia och informationsteknik ha en lika stor del av lärandet som bild, sång, dans, rytm och rörelse. LÄS MER