Sökning: "Kinect"

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade ordet Kinect.

  1. 1. Cross punching full body movement game using Godot

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Erik Blad; [2022]
    Nyckelord :Game-Design; Godot; Full-body movement; Exergame; Exercise; Interractive; Movement game; MediaPipe;

    Sammanfattning : This thesis aims to create an easy to play exergame that can be used by office workers in theirday-to-day work to battle the long-term consequences of a sedentary lifestyle. A sedentarylifestyle can lead to serious health risks such as obesity and diabetes. This gives exergames anopportunity to be implemented in the daily life of the affected. LÄS MER

  2. 2. En jämförelse mellan Apples djupkamerateknik och goniometern

    Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Björn Andstén; Sava Taha; [2021]
    Nyckelord :Apple; depth camera; goniometer; range of motion; Microsoft Kincet; TUG; 3D; Apple; djupkamera; goniometer; range of motion; Microsoft Kinect; TUG; 3D;

    Sammanfattning : Today, movement measurements are made manually in healthcare using a goniometer. The measurements are often time-consuming and specially trained practitioners are needed, furthermore the readings are dependent on the practitioner's eye measurements. LÄS MER

  3. 3. Interaktivitet inom ambisonics : Samband mellan rörelser och interaktivt ljud

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :David Johansson; Nils Rydh; [2021]
    Nyckelord :Kinaesthesia; agency; interactivity; ambisonics; interactive audio; Kinestesi; agens; interaktivitet; ambisonics; interaktivt ljud;

    Sammanfattning : Musik och rörelser har sedan urminnes tider varit nära bundna via dansen, men detta sambandet har för det mesta varit endimensionellt i den mening att en eller fler människor som reagerar till musik eller ljud av något slag. Här har vi sett att det finns ett intressant rumsligt, interaktivt och sinnligt utforskande att göra. LÄS MER

  4. 4. Exploiting Leap Motion and Microsoft Kinect Sensors for Static and Dynamic Sign Gesture Recognition

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Sumit Rakesh; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the primary ways of communication between humans is verbal communication. Among hearing-impaired persons, the traditional way of communication is through sign language. Sign gestures are the atomic actions used in sign language for non-verbal communication. LÄS MER

  5. 5. En jämförelse mellan Apples djupkamerateknik och goniometern

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Sava Taha; Björn Andstén; [2021]
    Nyckelord :Apple; depth camera; goniometer; range of motion; Microsoft Kincet; TUG; 3D; Apple; djupkamera; goniometer; range of motion; Microsoft Kinect; TUG; 3D;

    Sammanfattning : Idag görs rörelsemätningar manuellt i vården med hjälp av en goniometer. Mätningarna är ofta tidskrävande och kräver utbildade utövare samt är beroende av utövarens ögonmått. LÄS MER