Sökning: "sustainability gamification"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden sustainability gamification.

  1. 21. Persuasive design som medel för miljövänligt agerande : En studie om hur funktioner i miljöfrämjande mobilapplikationer kan motivera användare att agera miljövänligt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Christina Betzeki; Leyla Swedan; [2016]
    Nyckelord :Persuasive design; PSD-design principles; Fogg’s behavior model; Gamification; Environmental sustainability; Mobile applications; Övertygande design; PSD-designprinciper; Foggs beteendemodell; Spelifiering; Miljömässig hållbarhet; Mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur en miljöfrämjande mobilapplikation kan motivera användare till att agera mer miljövänligt genom persuasiva designprinciper. I denna studie föreslås en uppsättning designprinciper att ha i åtanke vid utveckling av övertygande mobilapplikationer som syftar till miljövänliga beteendeförändringar. LÄS MER

  2. 22. Mobile Applications as a Medium for Communicating Sustainability Initiatives : Addressing User Values and CSR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Henrik Tördal; [2012]
    Nyckelord :Mobile applications; CSR; Sustainability;

    Sammanfattning : As the globalization process in our society grows the awareness about social responsibility of an organization increases. As the 21st century proceeds, the profit creation and an organizations work with sustainability will become increasingly inseparable leading to an intensified influence of Corporate Social Responsibility on stakeholder perception and social legitimacy affecting the economic outcome. LÄS MER