Sökning: "sustainability gamification"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden sustainability gamification.

  1. 11. Get Your Head in the Game : An Exploration of Consumer Perceptions of the Gamification of Online Shopping.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elsa Stjernkvist; Ayla Orso; [2022]
    Nyckelord :Gamification; online shopping; consumer perception; mechanics; dynamics; aesthetics; game elements; qualitative research; marketing;

    Sammanfattning : Gamification is in its infancy yet is proving to be a useful tool for practitioners in many industries. Little research into the perceptions of consumers, in regards to the gamification of online shopping, has been conducted though. LÄS MER

  2. 12. Gamifying Social Media for Users on Sustainability-A design science research for social media platforms

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Zizhou Qiu; Ye Zheng; Jinmeng Xu; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Social media; Gamification; Design Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : At present, social media platforms pay more and more attention to convey sustainable concepts to users, and at the same time, gamification is a popular interaction approach to attract users, then the purpose of this research is to explore how to leverage gamification into social media to make users sustainable, and the target audiences are the enterprises of social media. The entire study is a design science research covering the questionnaire survey and interviews, this is devoted to formulating an artifact to solve the problem in this study. LÄS MER

  3. 13. Energieffektivitet i svenska hushåll : Ett framtidsscenario

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :VICTORIA ENGSTRÖM KINDMARK; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I Energimyndighetens årliga rapport 2021 framgår det tydligt att energieffektivitet är en viktig punkt i Sveriges framtida hållbarhetsarbete. Kandidatarbetet handlar om att presentera ett framtidsscenario med syfte att identifiera och lyfta viktiga aspekter i arbetet med energieffektivisering i svenska hushåll. LÄS MER

  4. 14. Hållbarhetslära genom ett inkluderande medium : Ett interaktivt sätt att lära sig om cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Paul Larsson; Jakob Wijk; [2020]
    Nyckelord :Video games; Virtual reality; Edutainment; Serious games; Circular economy; Sustainability; Digitala spel; Virtuell verklighet; Edutainment; Serious games; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete lyfter fram virtual reality som ett medium med potential för både lärande och underhållande syften. Begrepp som serious games, gamification, och edutainment undersöks för att ta reda på vad som gör vissa spel lärorika, vad som motiverar användaren till att vilja fortsätta spela ett spel, samt hur dessa egenskaper kan kombineras. LÄS MER

  5. 15. Gamification for Sustainability - An experts' perspective on the opportunities and challenges of gamification as a tool to foster sustainability practices within organisations

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Yara Hostettler; Britt Van Maurik; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Game design elements; Sustainability; Organisational culture change; Employee engagement; Value alignment; Behaviour change;

    Sammanfattning : Gamification and sustainability are two topics that have gained a lot of attention in the past few years, both from the corporate sector and the academic community. Yet, the connection between the two concepts has seldom been made. LÄS MER