Sökning: "consumer perception"

Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden consumer perception.

  1. 1. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sellén Stackegård; Sandra Berglund; Olivia Boberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER

  2. 2. Satisfaction, Trust and Loyalty following Returns in E-commerce – A Conceptual Model : A quantitative study on the return process from a consumer perspective.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nils Fohlin; Gustav Hultman; [2020]
    Nyckelord :Satisfaction; Trust; Loyalty; E-commerce; Returns; Return Process;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how the return process in e-commerce affects customers’ return satisfaction, trust and loyalty by developing a conceptual model of these relationships. An additional aim is to investigate how return satisfaction is correlated to trust and loyalty and finally to investigate how trust mediates the relationship from return satisfaction to loyalty. LÄS MER

  3. 3. The consequences of screwing up - How components of your brand equity are affected by a corporate scandal

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Henrik Dahlberg; Martin Trosell; [2019-07-03]
    Nyckelord :Scandals; Gender; CSR; CSiR; Brand equity; Emotions;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Vi försökte det gick bajs, men vi lovar att bli bättre - En studie om hållbarhetskommunikation och konsumentpåverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Allqvie; Fredrik Elliot; Simon Svanberg; [2019-06-20]
    Nyckelord :Communication; Sustainability; Sustainability communication; Consumer reaction; Fear; Failure; Kommunikation; Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; ; Konsumentreaktion; Rädsla; Misslyckande.;

    Sammanfattning : This report will describe and analyse how companies should communicate about their work with issuesconnected to sustainability in their organisation. Furthermore, also how widely they should talk abouttheir goals and successes but also how they should handle the setbacks and possible fears that comesalong the journey. LÄS MER

  5. 5. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER