Sökning: "syllable based intervention"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden syllable based intervention.

  1. 1. Expressiv fonologisk förmåga hos barn i åldrarna 3;5 – 4;9 år som har konstaterade uttalssvårigheter : En icke-linjär fonologisk analys

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin

    Författare :Agnes Jern Isacsson; Linda Malmgren Johansson; [2017]
    Nyckelord :Phonology; preschool children; non-linear analysis; phonological difficulties; LINUS; PPC; WCM; Fonologi; förskolebarn; icke-linjär analys; fonologiska svårigheter; LINUS; PPC; WCM;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka expressiv fonologisk förmåga hos barn i åldrarna 3;5-4;9 år som följer en atypisk tal- och språkutveckling och jämföra den med en åldersmatchad kontrollgrupp.  Ytterligare ett syfte är att undersöka huruvida det föreligger ett samband mellan expressiv fonologisk förmåga och impressiv lexikal förmåga. LÄS MER

  2. 2. "... och så har jag ju alltid morsan som kan hjälpa mig" : Om unga vuxnas strategier för att hantera sina läs- och skrivsvårigheter i dagligt liv

    Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elisabeth Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :coping strategies; literacy; lifeworld approach; reading and writing difficulties; syllable based intervention;

    Sammanfattning : Author: Elisabeth Wahlberg   Title: “…I’ll just get mum to help me” About Young Adults’ Strategies for Coping with Reading and Writing Difficulties in Daily Life     This study investigated how seven young adults, who during senior high school underwent a syllable based intervention due to reading and writing difficulties, developed their literacy skills, and what strategies they used to try to overcome reading and writing problems, whether at work, during studies or in their leisure time. The period from when the participants had left school ranged between three and eight years. LÄS MER