Sökning: "technology acceptance model kvantitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden technology acceptance model kvantitativ.
1. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER
2. AI och hälsovård : en studie om Acceptansen för AI inom hälsovården
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt förekommande och identifieras idag som ett globalt problem. Siffror för unga svenskar i åldersspannet 16-29 år som lider av psykiska problem visar oroväckande ökningar under de senaste 15 åren. LÄS MER
3. Lärares acceptans av ChatGPT : En kvantitativ studie utifrån gymnasielärarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study provides insight into how subject teachers in Swedish and Mathematics in Stockholm perceive and integrate ChatGPT into their work. Using a quantitative approach based on the Technology Acceptance Model (TAM), the study found that teachers in mathematics generally have a more positive attitude towards and use ChatGPT to a greater extent than Swedish teachers. LÄS MER
4. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER
5. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER