Sökning: "thesis title in information System"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden thesis title in information System.
1. Framtagande av en förebyggande underhållsplan : Studie av en brikettfabrik vid BDX
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Drift, underhåll och akustikSammanfattning : En konkurrenskraftig tillverkningsindustri är beroende av tillförlitlig drift. Vilket ställer krav påverksamheternas underhållsarbete. Som arbetets rubrik antyder behandlar studien arbete kringframtagandet av en förebyggande underhållsplan samt införandet av denna i ett nytt underhållsystem.Vilket inrymmer examensarbetes mål och syfte. LÄS MER
2. NEW ENTERPRISE RESOURCE PLANNING IMPLEMENTATION IN THE SWEDISH LANDSCAPE : An explorative study of employees’ perspectives on Organizational Support and its barriers
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2024-01-04 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Andoni Saval Sanchez Rafael Reis Siribeli Title: New Enterprise Resource Planning Implementation in the Swedish Landscape. Supervisor: Emre Yildiz Keywords: Organization Support, Organizational Inertia, Enterprise Resource Planning, Information Systems Research question: What are the primary organizational support actions that employees from different firms in Sweden claim to impact the most when adopting new technologies? Purpose: The purpose is to explore how organizational support actions affect employees' adoption of Enterprise Resource Planning (ERP) systems in Sweden, analyzing their adaptation, behavioral intentions and firm’s actions, and providing recommendations for firms in the edge of implementing such systems. LÄS MER
3. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER
4. Narratives of Entrepreneurial Ecosystem in Cambodia and Its Impact on Entrepreneur’s Decision-making
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Narratives of Entrepreneurial Ecosystem in Cambodia and Its Impact on Entrepreneur’s Decision-Making Logic Authors: Mostafa Rezayi and Pisey Vuthy Level: Master Thesis, 30 hp Background: Entrepreneurial activities are impacted by various elements in an entrepreneurship ecosystem (EE). The interplay of such factors produces narratives that display the condition of EEs. LÄS MER
5. Marknadskommunikation på digitala plattformar : En kvalitativ studie om organisationers tillämpning av artificiell intelligens relaterat till beslutsfattande och datainsamling - i relation till etik och individens integritet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nermin Gibbo Emma Korpela Micheline Touma 99/01/19 99/03/15 00/06/25 Titel: Marknadskommunikation på digitala plattformar Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Artificiell Intelligens, Cookies, Beslutsfattande, Etik och Integritet Forskningsfrågor: 1. Hur används AI–verktyg för att hjälpa organisationer i sitt beslutsfattande om marknadskommunikation baserat på konsumentens preferenser? 2. LÄS MER