Sökning: "top of mind varumärke"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden top of mind varumärke.

  1. 6. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  2. 7. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Lena Wallin; Maria Gahm; Armend Muqkurtaj; [2010]
    Nyckelord :Brand; Communication; Red Bull; Image; Consumer attitudes; varumärke; kommunikation; Red Bull; image; konsumentattityd;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER