Sökning: "värde för kunder"
Visar resultat 16 - 20 av 458 uppsatser innehållade orden värde för kunder.
16. Miljömässiga besparingar i lagerverksamheter : Framtagning av en modell för besparandet av koldioxidekvivalenter i kunders lagerverksamhet för Consafe Logistics
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Companies are having to adhere to higher demands regarding their environmental emissions, this also stands true for the companies warehousing. In warehouses, both picking and moving goods is done using forklifts which leads to energy use and thereby environmental emissions for these activities. LÄS MER
17. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
18. Contract Testing: Ensuring Reliable Integrations with Isolated Tests : Support for teams to test in isolation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Mikrotjänstarkitektur är den senaste trenden inom mjukvaruutveckling som gör det möjligt att bygga komplexa system från mindre tjänster utformade för att vara självförsörjande och fokuserade på en specifik affärsfunktionalitet. Dessa kan utvecklas, testas, driftsättas och skalas oberoende av varandra, vilket gör att team kan vara mer autonoma och leverera värde till kunder snabbare. LÄS MER
19. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER
20. Co-creating value: A service provider and customer perspective : A case study of cyber security services in the electric utility sector
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – This study aims to investigate the challenges faced by service providers in developing value propositions for cyber security services, as well as the challenges encountered by customers when purchasing these services. Thereby, bridging the gap regarding value proposition development for cyber security services in a business-to-business context. LÄS MER