Sökning: "customer segment"

Visar resultat 1 - 5 av 271 uppsatser innehållade orden customer segment.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  3. 3. Challenges in the Maintenance and Diagnostic Segment of Digital Asset Management in the Swedish Railway Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Salam Adeeb; Marwan Ouali; [2023]
    Nyckelord :Railway Digital Asset Management; remote monitoring; condition-based maintenance; predictive maintenance; Digital tillgångsförvaltning; prediktivt underhåll; tillståndsbaserat underhåll; diagnostik;

    Sammanfattning : Just like the rest of society, the use of digital technology has throughout the years become a more crucial part for train companies to improve performance, meet customer demands, improve operation and maintenance processes to increase efficiency and reliability. These solutions have through time developed to become part of a cluster named Digital Asset Management (DAM). LÄS MER

  4. 4. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  5. 5. Assessing the market possibilities and productization of ambulatory ECG-devices in the Business to Consumer space

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Morgan Bryer; Anton Palmén; [2023]
    Nyckelord :ECG; Ambulatory ECG; Medical technology; remote monitoring; B2M.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : There is currently a shift in the healthcare sector moving towards remote monitoring, meaning that monitoring of diseases and other issues is moving out of hospitals and into people's homes with the use of medical technology. One of the fastest-growing at-home monitoring solutions is the ECG device, especially due to the fact that cardiovascular diseases are the leading cause of death worldwide. LÄS MER