Sökning: "Kundorienterad tjänsteutveckling"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kundorienterad tjänsteutveckling.
1. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
2. Konsekvenser av processorienterad e-tjänsteutveckling : med verksamhet och medarbetare i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : Sammanfattning En utmaning för många kommuner i dagens digitala samhälle är att skapa effektiva och samhällsnyttiga e-tjänster för medborgare. Dessa e-tjänster skall förenkla kommunikationen mellan kommun och medborgare men också bidra till mer öppnare förvaltningar i kommunerna. LÄS MER
3. Konsten att behålla sina kunder i ett bostadsföretag
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : När Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, SABO, utarbetade ett utvecklingsarbete som skulle syfta till en mer kundorienterad fastighetsförvaltning bland de kommunala bostadsbolagen gav Karlstads Bostads AB sin tjänsteutvecklare i uppdrag att implementera detta i vissa av företagets bostadsområden. Utvecklingsarbetet, vilket till en början skulle vara ett tvåårigt projekt, syftar i grund och botten till att skapa trygghet i boendet. LÄS MER