Sökning: "värde för kunder"

Visar resultat 21 - 25 av 458 uppsatser innehållade orden värde för kunder.

  1. 21. Agile management-based approach to support Sustainable Product Development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Suleyman Suleymanov; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Product Development; Modularization; Circular Product Design; Agile Methodology; Agile Product Development; Innovation for Sustainability.; Hållbar produktutveckling; Modularisering; Cirkulär produktdesign; Agil metodik; Agil produktutveckling; Innovation för hållbarhet.;

    Sammanfattning : Product development has always been an indispensable step in society’s transition to sustainability. The environmental consequences of resource depletion, production, distribution and disposal are proof that existing product design and development strategies are not enough to achieve sustainability. LÄS MER

  2. 22. Inbound Marketing och Value Co-Creation inom kultursektorn - En studie om hur kommunala kulturorganisationer i Göteborg använder sig av digitala marknadsföringsmetoder för att skapa värde med kunder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Rastborg; [2022-08-25]
    Nyckelord :kulturekonomi; digital marknadsföring; inbound marketing; value co-creation; art marketing; värdeskapande; kundupplevelser; kulturella värden; kulturorganisationer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to examine the effects that innovative digital marketing strategies have on Value Co-Creation in cultural organizations. Former research suggests that Value Co Creation has positive effects on customer experiences, as well as economic growth. LÄS MER

  3. 23. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Bengtsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :e-handel; dagligvaruhandel; affärsmodell; förändring;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER

  4. 24. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER

  5. 25. Kundintresset för blockkedjeimplementation i försörjningskedjor : En enkätundersökning av konsumentens uppfattade värde av produktspårning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Linus Vestergren; [2022]
    Nyckelord :Blockkedjor; försörjningskedjor; betalningsvilja;

    Sammanfattning : Vad som anses vara en effektiv försörjningskedja är något som ändras med tiden. I dagens så kallade virtuella integration finns problem med att informationshantering mellan företagen inte alltid är tillräckligt bra för att maximera vinsten och nyttan för alla parter. LÄS MER