Sökning: "värdering av varumärke"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden värdering av varumärke.
16. Varumärkesvärdering : Införandet av ISO 10668:2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Det finns många olika metoder att tillämpa vid varumärkesvärderingarvilket lett till att värderingarna har varit av skiftande kvalitet och utformning. Detta harbidragit tillbland annat införandet avISO 10668:2010Brand valuation - Requirements for monetary brand valuation. LÄS MER
17. Varumärket- vår tids viktigaste tillgång
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Varumärket – vår tids viktigaste tillgång. Det är en immateriell tillgång som erbjuder ettexklusivt värde för konsumenten och en möjlighet för företag att utmärka sig från sinakonkurrenter. I genomsnitt upp till 50 % av ett företags balansräkning kan bestå avvarumärket och det beskrivs som lika viktigt som produktens kvalité. LÄS MER
18. Varumärkesvärdering : Hur värderas varumärken?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Investeringar i varumärken är vitalt för värdeskapande och skapar stabilitet och identitet i företag. I många situationer är den ekonomiska effekten uppbenbar. Immateriella tillgångar är behäftade med problem rörande identifiering, värdering och presentation av internt upparbetade varumärken i balansräkningen. LÄS MER
19. Varumärkesvärdering : en studie om psykologiska egenskapers inverkan på en varumärkesvärdering.
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva samband av revisorns bakomliggande psykologiska egenskapers påverkan vid värderingen av ett företags varumärke. Metod: Studien utgår ifrån en positivistisk vetenskapssyn där en kvantitativ ansats används. Teoretiskt perspektiv: Uppsatsens teoretiska kapitel utgår ifrån teorier om psykologiska variabler. LÄS MER
20. Metod för värdering av logistiknav i Sverige : förutsättningar för MellanSveriges LogistikNav
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Flera städer och regioner har börjat arbeta tillsammans för att stärka sina gemensamma positioner och öppna nya möjligheter för företagen i regionen. Genom att etablera så kallade logistiknav kan samarbete mellan olika aktörer i regionen ske på nya villkor. LÄS MER