Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Vilka metoder är lämpliga för att öka elevers muntliga kommunikation i engelskundervisning? - en litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna litteraturöversikt presenterar problem inom engelskundervisningen, där engelskundervisningen ofta följer samma rutin och utgår från läromedelsböcker. Ett annat problem är att elever inte pratar engelska under engelskundervisningen. LÄS MER
22. Arbetsgrupp eller grupparbete? : en studie i vad nätverk från studietiden betyder i arbetslivet för landsbygdsutvecklare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Denna uppsats undersöker ifall nätverk som studenter vid universitetsutbild-ningen Agronom – landsbygdsutveckling skaffar sig under studietiden har nå-gon betydelse för dem i arbetslivet. Metoden som används är semistrukture-rade kvalitativa intervjuer. LÄS MER
23. Översyn av arabisk modersmålsundervisning : En enkätstudie av elevernas upplevelse av undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur eleverna upplever samarbetet mellan hemmiljön och skolmiljön vad gäller undervisningen av arabiska som modersmål. Metoden som användes är enkätundersökning, innehållande tjugo deltagare. LÄS MER
24. Att utveckla jazzkompositioner tillsammans. Från skiss till Bullsnork
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Detta är en studie i hur fem jazzkompositioner över tid utvecklas och förändras genom gemensamt grupparbete och enskilt arbete hos kompositören. Genom att studera fem originalkompositioners utveckling utforskar författaren vilka element som bäst utvecklas tillsammans, hur man kan komponera för att sedan kunna skapa tillsammans och vad som måste ske i den enskilda kompositionsprocessen. LÄS MER
25. Simundervisning genom grupparbete En pedagogisk innovation där elever leder grupparbete
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Trots skolans viktiga roll gällande samhällsmedborgares simkunnighet, är simundervisningen som lagts på skolans ämne Idrott och hälsa (Idh) ett dilemma. Simundervisningen är ett av skolans utmaningar då den både utgör en kostnad för skolan, är en tidskrävande process och lärare i ämnet känner en rädsla över att ta med en klass till en miljö som kan innebära livsfara. LÄS MER