Sökning: "val av marknadsföringskanal"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden val av marknadsföringskanal.

  1. 6. Vägval Marstrands gästhamn -En studie av driftsformer

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Ericsson; Oscar Forsström; Johanna Thid; [2008-02-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledningen beskriver bakgrunden till de val kring gästhamnsverksamheten på Marstrand som Kungälvs kommun idag står inför. Problemet delas därefter upp i sina separata beståndsdelar och en överblick över Marstrand, privat respektive kommunal drift samt båtturismen och dess utveckling ges läsare. LÄS MER

  2. 7. Sponsring : Ur ett företags och skatterättsligt perspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Kumlin; Cecilia Johansson; [2008]
    Nyckelord :sponsring; gåva; sponsringsobjekt.; image; marknadsföringsvertyg; skatteregler; marknadsföringskanal; motprestation; sponsringsinsats; periodisering; sponsor;

    Sammanfattning : Företag sponsrar idrottsföreningar, kulturevenemang, humanitära organisationer samt forskning och utveckling för att exponera sitt varumärke, synas i positiva sammanhang, bygga relationer och skapa en image kring företaget. Medan sponsring som marknadsföringsverktyg hela tiden har utvecklats har dock regelverket kring sponsring och rätten att dra av den som en kostnad i företaget inte haft samma utveckling. LÄS MER

  3. 8. Kan man sälja elever? : En kandidatuppsats om skolors förutsättningar att låta elever utgöra en marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lars Johannsen; Farbod Kabirifar; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats är i huvudsak en empirisk studie i hur skolledare och företrädare från olika företag och branschorganisationer ser på varandra utifrån ett samarbetsperspektiv. Vi har genomfört 10 intervjuer med rektorer samt 5 intervjuer med representanter för olika företag. LÄS MER