Sökning: "varumärke förflyttning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärke förflyttning.

  1. 1. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  2. 2. Hur kan handeln på en mindre ort se ut och hur kan den påverkas av ett samarbete? : - En fallstudie av Skutskärs Centrum, Älvkarleby kommun

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Sofia Karlsson; Amina Yanya; [2010]
    Nyckelord :Entrepreneurship; small town; collaboration; marketing; trading; Företagande; mindre ort; samarbete; marknadsföring; handelsplats;

    Sammanfattning : Bakgrund: En pågående centralisering av handeln sker med en förflyttning av handel från landsbygd och mindre orter till större städer. Denna urbanisering beror på bland annat de stordriftsfördelar som större butiker och köpcentra erhåller. LÄS MER

  3. 3. Förändring av varumärken

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Hemström; Richard Innala; Christian Rost; [2005]
    Nyckelord :Brand; Repositioning; Revitalizing; Change; Varumärke; Ompositionering; Revitalisering; Förändring;

    Sammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER