Sökning: "varumärke förflyttning"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärke förflyttning.
1. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER
2. Hur kan handeln på en mindre ort se ut och hur kan den påverkas av ett samarbete? : - En fallstudie av Skutskärs Centrum, Älvkarleby kommun
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: En pågående centralisering av handeln sker med en förflyttning av handel från landsbygd och mindre orter till större städer. Denna urbanisering beror på bland annat de stordriftsfördelar som större butiker och köpcentra erhåller. LÄS MER
3. Förändring av varumärken
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER