Sökning: "varumärkesvärdering ISO-10668"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden varumärkesvärdering ISO-10668.
1. Varumärkesvärdering och tillämpningen av ISO 10668
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Background: It has become increasingly common to divide the intangible assets into different categories. One of these categories is the value of the brand itself, which can become useful when a brand is being bought, sold and exposed to other legal situations. In order to distinguish the brand, it is necessary to make a valuation of the brand. LÄS MER
2. Varumärkesvärdering Brister i den beteendemässiga delen i standarden ISO 10668
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Varumärkesvärdering : - Ett skott från höften?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: År 2010 infördes ISO 10668, en standard som skulle öka transparensen och kvaliteten i varumärkesvärderingar. Trots standarden så skiljer det idag miljardbelopp på kända varumärken mellan olika värderingsaktörer, något som talar för att det fortfarande finns en problematik kring värderingar. LÄS MER
4. Den internationella standarden ISO 10668 : en ofullständig standard?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Under de senaste två decennierna har vi alltmer rört oss mot en kunskapsorienterad och högteknologisk ekonomi där en allt större del av det moderna företagets totala värde utgörs av de immateriella tillgångarna. Den kanske viktigaste immateriella tillgången är företagets varumärke, vilket dagligen påverkar beslutsfattandet hos både företag och konsumenter. LÄS MER
5. Varumärkesvärdering -Icke-finansiella faktorers påverkan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Varumärket som tillgång har på senare år vuxit till att numera betraktas som en av de viktigaste tillgångarna som ett företag har, ett varumärke har både en finansiell och strategisk betydelse. Detta erkännande har också ökat behovet och också kraven på varumärkesvärderingar och hur de utförs. LÄS MER