Sökning: "intern marknadsföring hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring hotell.

  1. 1. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER

  2. 2. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joacim Braunander; Fredrik Olofsson; [2015]
    Nyckelord :CGM; Extern marknadsföring; Sociala medier; Kommunikation; Intern marknadsföring; Word of mouth; electronic Word of mouth;

    Sammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER

  4. 4. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER

  5. 5. Från affärsidé till nöjd kund : En studie om interna marknadsföringsaktiviteter hos större hotell i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Tobias Ferreira Sjöström; Tomas Johansson; Fabian Rojas Fuentes; [2008]
    Nyckelord :Intern marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER