Sökning: "varumärkets positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden varumärkets positionering.

  1. 1. Hur en användarvänlig webbplats som speglar och särskiljer ett företag kan skapas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lovisa Schelvander; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Webbplatser är en plattform där varumärken kan särskilja sina tjänster på samma sätt som det är möjligt i en verklig miljö. Följande studie syftade därför till att undersöka hur en användarvänlig webbplats skulle kunna se ut för att ge önskad positionering och varumärkesidentitet för ett företag inom organisations- och ledarskapsutveckling. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Axel Söderbäck; Albin Jonasson; [2017]
    Nyckelord :Brand Identity; Rebranding; Varumärkesidentitet; Varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet.   Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten?   Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 3. Dömer du hunden efter håren? : En studie om bildkonstens roll inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ida Verde; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; estetik; bildkonst; symbolik; triangulering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera konsumenters upplevelse av bildkonst inom marknadsföring samt att klarlägga samspelet mellan konst och marknadsföring. Metod: Fokusgrupper, parintervjuer samt enskilda intervjuer med sammanlagt 16 personer har legat till grund för empiriinsamlingen i denna studie och en blandning av metodtriangulering och datatriangulering har tillämpats. LÄS MER

  4. 4. Design and prototyping of sneaker for Mr & Mrs Italy

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Liina Alsén; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this report the product development process of a sneaker for the company Mr & Mrs Italy is described. The purpose is to develop a sneaker that enhances the brand and adds value to the collection. The shoe is designed for the fall/winter 2015/2016 collection. LÄS MER

  5. 5. "Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Erik Olsen; Petra Wartmark; [2014]
    Nyckelord :consumer communities; emoticons; eWOM; Facebook; fashion marketing; netnography; stylistics; consumer communities; emoticons; eWOM; Facebook; fashion marketing; netnografi; stilistik;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor. LÄS MER