Sökning: "Varumärkesförändring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Varumärkesförändring.

  1. 1. Utveckling av kostnadseffektiv produktmärkning

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Tommy Ullman; [2021]
    Nyckelord :Brand; Marking method; Guide.; Varumärke; Märkningsmetod; Guide.;

    Sammanfattning : Uppköp av företag kan och gör ganska ofta att det mindre företagets identitet går förlorad eller känns förvirrande. Det finns ett starkt intresse att ingå i det nya företaget utan att förlora styrkorna som det uppköpta företaget byggt upp i relation till intressenterna. LÄS MER

  2. 2. ATT BYGGA FRÅN INSIDAN : En kvalitativ fallstudie om internt varumärkesbyggande på Coop

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Heimdahl Pettersson; Johannes Ågren; [2019]
    Nyckelord :internal branding; leadership; rebranding; internt varumärkesbyggande; ledarskap; varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Internt varumärkesbyggande handlar om att på något sätt säkerställa att ett företags varumärkeslöfte anammas av de anställda så att varumärket verkställs i praktiken och i och med det möter de förväntningar som varumärket skapat hos kunden. För att företag ska lyckas förmedla sitt budskap till kund så är det därför viktigt att företag lyckas förena de anställda med företagets varumärke. LÄS MER

  3. 3. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Gustav Kjellin; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Sammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER

  4. 4. ”Det är ju lite fuck när man har gjort en björntatuering” : Varumärkesförändring ur ett sensemaking-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Victor Almerfors; Jesper Holmkvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Axel Söderbäck; Albin Jonasson; [2017]
    Nyckelord :Brand Identity; Rebranding; Varumärkesidentitet; Varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet.   Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten?   Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER