Sökning: "vin strategi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden vin strategi.
1. Varumärket inom vinvärlden : Australiens och Frankrikes varumärkesstrategier
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Varumärken används i vinbranschen och det finns mycket att hämta genom att göra varumärket tydligt. För att kunna nå ut till sina kunder är det viktigt att ha en varumärkesstrategi för att maximera sitt kundsegment. Australien är ett ungt vinland som klättrat sig upp och blivit ett stort land inom vinbranschen. LÄS MER
2. För den goda sakens eller smakens skull?: En studie om vad som driver konsumenter i valet av ekologiskt vin
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Concerns for the environment and our impact on it are becoming more prevalant; however, we rarely act accordingly. Consumers mainly choose products based on perceived personal benefits despite the environmental motives that increasingly affect them. The purpose of this thesis is to identify the major drivers behind the purchase of ecological wine. LÄS MER
3. Motiven bakom Pernod Ricards förvärv av Vin&Sprit
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till försäljningen av statligt ägda Vin&Sprit är att svenska regeringen har beslutat att statligt ägande av företag ska minskas. Försäljningen av V&S avslutade ett svenskt ägande av företaget som Ivan Bratt grundade 1917. LÄS MER
4. Vilka är hållbarhetsredovisningens intressenter?
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Background: Climate changes are a growing concern all over the world today. In June year 2006 the European Union accepted a new strategy for the Unions work against a sustainable development. The concept of taking consideration to all the aspects of an organisations/a company's activity is something that have been in focus during later years. LÄS MER