Sökning: "viral marknadsföring halmstad"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden viral marknadsföring halmstad.
1. Smittar ditt varumärke? : Hur viral marknadsförings implementeras för varumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET); Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska hur svenska företag går tillväga vid implementeringen av viral marknadsföring och hur detta är kopplat till företagets varumärkesutveckling. Vi ämnar finna hur den processen ser ut samt hur varumärket kopplas till kampanjen. LÄS MER
2. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER