Sökning: "volvo prissättning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden volvo prissättning.

  1. 1. Värdebaserad prissättning : Ett internt angreppsätt

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Nöjd; Jennifer Simonsson; [2015]
    Nyckelord :Value based pricing; Pricing strategies; Management; Volvo Cars; Customer value; Värdebaserad prissättning; Prissättningsstrategi; Ledarskap; Volvo Cars; Kundvärde;

    Sammanfattning : Det finns i huvudsak tre väletablerade prissättningsstrategier; kostnadsbaserad,konkurrensbaserad och värdebaserad. Den värdebaserade prissättningsmetoden bestämmer ettpris baserat på produktens värde för användaren. LÄS MER

  2. 2. Internprissättning för en shared service enhet

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Johansson; Patrik Åkerblad; [2008-06-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Intresset för internprissättning som styrmedel har ökat i takt med den ökande förekomsten av större divisionaliserade företag. Dessa divisionaliserade företag består ofta av flera enheter som har resultatansvar, annorlunda uttryckt kan sägas att enheterna fungerar som företag inom företaget. LÄS MER

  3. 3. Reservdelsundantaget i mönsterdirektivet - en immaterialrättslig lösning på ett konkurrensrättsligt problem

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Björn Petersson; [2003]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; EG-rätt; Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under framväxten av ett harmoniserat mönsterskydd inom den europeiska gemenskapen har debatten i stort sett uteslutande handlat om huruvida reservdelars yttre formgivning skall kunna uppnå mönsterskydd eller ej. På 1990-talet kom kommissionen med tre förslag på lösning av denna reservdelsproblematik. LÄS MER

  4. 4. Externa leverantörer - ger bättre kundstöd?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Liimatainen Senni; Larsson Maria; [1998]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver innebörden av att ett företag väljer att anlita en extern leverantör som skall ansvara för företagets användarstöd. Vi tar upp för- respektive nackdelar med detta samt beskriver vad som allmänt utgör bra användarstöd och vad som menas med uttrycket "att lägga ut". LÄS MER