Sökning: "yngre och kvinnlig målgrupp"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden yngre och kvinnlig målgrupp.

  1. 1. ” It’s okay for a woman to be tough and stand up for herself, as long as she looks sexy doing it"   : En semiotisk bildanalys av Sheva Alomar i Resident Evil 5

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ann-Charlotte Mörk; [2018]
    Nyckelord :TV-spel; Datorspel; Kvinnliga spelkaraktärer; Feminism; Etnicitet; Genus; Representation; Sheva Alomar; Resident Evil; Hegemoni; Male Gaze;

    Sammanfattning : TV – och datorspel har historiskt sätt utvecklats från att ses som underhållning riktat till en yngre målgrupp - till en miljonindustri världen över med spelare i alla åldrar. Som akademiskt studieområde har spel inte uppmärksammats förrän långt senare i förhållande till äldre medieformer likt TV och film. LÄS MER

  2. 2. Den Femte Positioneringsfällan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Cedergren; Malin Svensson; [2013]
    Nyckelord :varumärkespositionering; varumärkesidentitet; förändringsprocessen; positioneringsfällor; yngre och kvinnlig målgrupp; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Den Femte Positioneringsfällan SEMINARIEDATUM: 2013-05-28 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats i företagsekonomi 30 högskolepoäng (ECTS), FEKN90 FÖRFATTARE: Stina Cedergren och Malin Svensson HANDLEDARE: Jens Hultman Fem nyckelord: varumärkespositionering, varumärkesidentitet, förändringsprocessen, positioneringsfällor, yngre och kvinnlig målgrupp SYFTE: Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva vilka utmaningar ett företag kan ställas inför då de väljer att förändra sin varumärkesposition till att ytterligare inkludera den yngre och kvinnliga målgruppen. Vidare hur företag väljer att hantera och förhålla sig till tänkbara positioneringsfällor. LÄS MER