Sökning: "Att marknadsföra kunskap"

Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden Att marknadsföra kunskap.

  1. 1. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Isabell Persson; Ida Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier-varumärkesmarknadsföring; B2B-varumärkesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om hur socialt entreprenörskap utformar sig i en Svensk idrottsförening

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Fawaz Omer; [2023]
    Nyckelord :social entrepreneurship; sport; athletic club; the Swedish sport confederation; cultural capital; social capital; economic capital; socialt entreprenörskap; idrott; idrottsförening; riksidrottsförbundet; kulturellt kapital; socialt kapital; ekonomiskt kapital;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur Hammarby Fotboll utövar socialt entreprenörskap genom Spontanfotboll. Detta bidrar med viktig kunskap om hur socialt entreprenörskap praktiseras. LÄS MER

  3. 3. "Elevernas vardag kommer till skolan vare sig vi vill eller inte" : En kvantitativ studie om undervisningsformer och kompetensutveckling inom källkritikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Michaela Stålarm; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; kompetensutveckling; källkritik; lärare; sociala medier;

    Sammanfattning : Sociala och digitala medier blir en allt större del av barn och ungas vardag. Samtidigt utvecklas nya former av artificiell intelligens och strategier som används av olika typer av aktörer för att informera, marknadsföra men även vilseleda människor till en viss åsikt. LÄS MER

  4. 4. Nordisk odling av tång: Möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om hur aktörer inom tångbranschen i Norden ser på möjligheter och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Nora Jägenstedt; Laura Löhning von Matérn; Frida Pesu Vikström; [2023]
    Nyckelord :Kelp; kelp farming; sustainability; possibilities; challenges; Tång; tångodling; hållbarhet; möjligheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur aktörer inom tångbranschen i Norden ser på möjligheter och utmaningar i industrin. För att genomföra studien användes kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer. Fem personer intervjuades, alla kopplade till tångindustrin i Norden. LÄS MER

  5. 5. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER