Vilka egenskaper kan vara viktiga hos opinionsledare för att få retrosexuella män att bli mer metrosexuella i sitt konsumentbeteende?

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Sammanfattning: Funktion är en egenskap som tillfredställer ett behov hos retrosexuella män. Männen börjar använda produkterna först när problemet och behovet uppstår. Intrycket av begreppet skönhet skapar repulsion för dessa män. Opinionsledaren för metrosexuella produkter hustru, barn och sambo. Vår undersökning visar att opinionsledaren är en kvinna. Könet är en ny egenskap som kan definiera en opinionsledare. För att metrosexulla produkter ska tilltala en retrosexuella mannen visade undersökningen att det inte är deras uppfattningar om vad som är manligt som ska ändras, utan det är reklamens budskap angående metrosexuella produkter som måste förändras. Metrosexuella produkter kan då skapa attraktion istället för repulsion hos retrosexuella män.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)