Event i relation - vilka komponenter bör ingå i en bra relation mellan kund och eventföretag?

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

Sammanfattning: Vid köp av en upplevelse får du enbart en tjänst, med ett löfte om ett mervärde. Att köpa en upplevelse är ofta förknippat med en viss osäkerhet och ett risktagande från kundens sida då man inte med säkerhet vet vad man köpt förrän efter arrangemanget är genomfört. I eventbranschen hittar vi denna typ av problematik och därför har vi valt att fokusera på eventföretag och dess kunder. Syftet med detta arbete är att undersöka vad företagskunden värdesätter och förväntar sig i en relation med eventföretag. Vi har utgått ifrån frågeställningarna: Vad värdesätter och förväntar sig företagskunden i utvecklandet av en relation med ett eventföretag? Vad värdesätter och förväntar sig företagskunden i en befintlig relation med eventföretaget? Påverkas eventföretagets relationsmarknadsföring av kundens förväntningar och i så fall hur?

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)