Sökning: "aktionsforskning halmstad"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden aktionsforskning halmstad.

  1. 21. Vad ska vi göra sen? : En aktionsforskning om att utveckla elevers samtal ikollaborativt arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Ann-Katrin Hiljanen; Carolin Fryklund; [2014]
    Nyckelord :aktionsforskning; grupparbete; kollaborativ; samtal; multilog;

    Sammanfattning : Grupparbete är en använd undervisningsmetod i skolan där eleverna drar nytta av varandras olikheter och förmågor för att lära sig ny kunskap. Centralt för grupparbete och lärande är språket och samtalet. Vi vill i denna studie undersöka vilka samtal ett kollaborativt arbete kan medföra. LÄS MER

  2. 22. "Med små enkla medel" Aktionsforskning i skolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Tina Sörensen; [2012]
    Nyckelord :¨Koncentrationsförmåga; kommunikation; samspel; hjälpmedel; behov; struktur;

    Sammanfattning : Aktionsforskningen belyser samspelet mellan att utveckla och förändra en verksamhet. Medforskare i studien var pedagogen och eleven. Studien genomfördes på en skola i årskurs 1. Syftet med det här arbetet är att få kunskap om hur en elev med koncentrationssvårigheter agerar i skolan och varför. LÄS MER

  3. 23. Lärares lärande om bedömning : En aktionsforskningsstudie om konsten att ta reda på vad elever kan

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad; Sektionen för lärarutbildning (LUT); Forskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen (FULL)

    Författare :Fredrik Thornberg; [2011]
    Nyckelord :Assessment; learning; formative; action research; tensions; planning; reviews; individual educational plan; Bedömning; lärande; formativ; aktionsforskning; spänningsfält; planering; omdömen; IUP;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att kartlägga lärares syn på bedömningskompetens. En långsiktig intention är även att synliggöra lärares kompetensutvecklingsbehov inom bedömningsområdet. Processen vägleddes av en frågeställning gällande de kunskapsbehov som synliggörs i lärares diskussioner. LÄS MER