Sökning: "micro-celebrity"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet micro-celebrity.
6. Influencer Marketing : A mixed method study on the effectiveness and spread of influencers
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : This mixed method study set out to investigate how businesses in the fashion and apparel industry can optimize working with two types of influencers; micro-celebrities who rely on their personality to influence, and opinion leaders who rely on their expertise to influence. This was explored through three different research questions. LÄS MER
7. The value creation in brand public
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Brand public is a new theory developed as a brand communication on social media. The aim of this thesis is to reveal the value creation of brand public in contrast to the values created by brand community Methodology: We apply a postmodern perspective and our study is constructionistic, therefore we have selected the qualitative approach called netnography. LÄS MER
8. Söndagsbrunch och fredagslunch : En semiotisk bild- och textanalys av influencers matbilder på Instagram samt responsen från följarna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studiens problemformulering grundar sig i de underliggande maktstrukturer som finns på den sociala plattformen Instagram. Studien fokuserar på hur framstående Instagramprofiler, så kallade influencers, presenterar sina matbilder. LÄS MER
9. The Social Media Influencer and Brand Switching.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to find out which type of informant the Social Media Influencer embodies when consumers voluntarily switch brands after the endorsement of a brand by a Social Media Influencer. To answer the research question, this thesis utilised a quantitative questionnaire which was created with the help of a qualitative pre-study to assess the relevance of dimensions proposed in the literature. LÄS MER
10. Avmystifieringen av det moderna barnet : En kvalitativ innehållsanalys ur ett semiotiskt perspektiv av två svenska Instagramkonton
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Instagramkonton där föräldrar exponerar sina barn blir allt vanligare och allt mer populära. Detta kräver att barnen framställs på ett vis som är tilltalande för mottagarna. LÄS MER