Sökning: "!ROI"

Visar resultat 26 - 30 av 161 uppsatser innehållade ordet !ROI.

  1. 26. Kan Process Mining informera RPA för att automatisera komplexa affärsprocesser?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Karlstad

    Författare :Tobias Nyman; [2021]
    Nyckelord :RPA; Affärsprocesser; Processmining;

    Sammanfattning : Företag automatiserar sina affärsprocesser för att effektivisera sin verksamhet. Robot process automation (RPA) är ett mjukvarusystem som fungerar genom att imitera den mänskliga användaren och kan på det sättet automatisera affärsprocesser som är standardiserade, repetitiva och har låg komplexitet. LÄS MER

  2. 27. Influencer marketing: Long-term collaborations on Instagram : A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Dahlkvist; [2021]
    Nyckelord :influencer marketing; social media influencers; Instagram influencers; influencer performance; influencer ROI; long-term collaboration; influencer marketing; social media influencers; Instagram influencers; influencer performance; influencer ROI; long-term collaboration;

    Sammanfattning : More and more companies have started to use influencers on social media platforms for promoting their product or service, in exchange for a compensation. While this has enabled reach for a low cost, it is the nature of the authentic endorsement that has made the marketing channel so efficient. LÄS MER

  3. 28. Insights on Creating a Growth Machine Using Attribution Modelling

    Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Hannes Kindbom; Viktor Reineck; [2021]
    Nyckelord :Digital marketing; Attribution modelling; Last-touch attribution; Multi-touch attribution; Simple probabilistic; Logistic regression; Digital marknadsföring; Attributionsmodellering; Last-touch attribution; Multi-touch attribution; Simpel probabilistisk; Logistisk regression;

    Sammanfattning : Given access to detailed tracking data, the problem of attribution modelling has recently gained attention in both academia and the industry. Being able to determine the influence of each marketing channel in driving conversions can help advertisers to allocate their marketing budgets accordingly and ultimately increase their customer base and achieve a higher Return On Investment (ROI). LÄS MER

  4. 29. Om att spela boll med en mindre idrottsförening : En kvalitativ fallstudie över Uppsala HK:s sponsorrelationers utveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Elofsson; Gustav Lindwall; [2021]
    Nyckelord :sponsring; sponsorrelationer; mindre idrottsföreningar; interorganisationella relationer;

    Sammanfattning : Mindre idrottsföreningar har ett stort behov av intäkter från sponsrande företag för att kunna bedriva sina verksamheter. Sponsorinvesteringar i mindre idrottsföreningar ökar i samhället och i takt med att sponsringen ökar, ökar även komplexiteten på vad en sponsorrelation innebär. LÄS MER

  5. 30. Prioritization of Informative Regions in PET Scans for Classification of Alzheimer's Disease

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Mårtensson; Erik Westberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Alzheimer’s Disease (AD) is a widespread neurodegenerative disease. The disease causes brain atrophy, resulting in memory loss, decreased cognitive ability, and eventually death. There is currently no cure for the disease, but treatment may delay the onset. Therefore, it is crucial to detect the disease at an early stage. LÄS MER