Sökning: "sponsorrelationer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet sponsorrelationer.
1. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
2. Betydelsen av förtroende och engagemang i sponsorrelationer : En fallstudie om sponsorrelationer mellan företag och ishockeyklubbar i den Svenska hockeyligan
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Om att spela boll med en mindre idrottsförening : En kvalitativ fallstudie över Uppsala HK:s sponsorrelationers utveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mindre idrottsföreningar har ett stort behov av intäkter från sponsrande företag för att kunna bedriva sina verksamheter. Sponsorinvesteringar i mindre idrottsföreningar ökar i samhället och i takt med att sponsringen ökar, ökar även komplexiteten på vad en sponsorrelation innebär. LÄS MER
4. Sponsorrelationens livscykel : Avgörande relationskomponenter för sponsorrelationer inom evenemang
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med anledning av bristande forskning om sponsorrelationers utveckling, är studiens syfte att öka förståelsen för vilka relationskomponenter som är avgörande för sponsorrelationens olika livscykelfaser. Studien syftar specifikt till att undersöka evenemangssponsring. LÄS MER
5. Framgångsrika sponsorsamarbeten : En kvalitativ studie om hur sponsorrelationer skapas och bibehålls samt vad som gör ett sponsorsamarbete framgångsrikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De senaste åren har pekat på en uppåtgående trend att investera pengar i sponsring av idrottsföreningar. Sponsring av en idrottsförening är idag ett sätt för företag att marknadsföra sig, samtidigt som det är en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. LÄS MER