Sökning: "Åsa Ericsson"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Åsa Ericsson.
6. Mobiltelefon utformad med EcoDesign
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : The environmental demands are increasing when it comes to product development. EcoDesign is about minimizing the environmental impact of a product, considering the entire life cycle of it, without compromising other qualities like function or cost. LÄS MER
7. Road Cabotage in the Swedish haulage industry : A survey on three haulage companies
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Bachelor thesis in Logistics Management, School of Management and Economics, Växjö University, EKL 361, Spring 2006-05-24 Authors: Jesper Ericsson, Olov Nordgren, Henrik Frick Tutor: Åsa Gustafsson/ Helena Forslund Examiner: Helena Forslund Title: Road cabotage in the Swedish haulage industry Author supplied keywords: Transportation, European Union, Haulage Company, Road Cabotage, Five Forces Model and Generic Strategies. Background: In 1998 the European Union introduced the concept of free road cabotage. LÄS MER
8. Bertil Ludvigsson - Ett liv med bilder : En studie av en fotografs arbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
9. I vems intresse agerar revisorn? : Ägarnas eller samhällets?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ekonomiska brottsligheten har ökat de senaste åren och en trend är att brotten blir allt svårare att utreda. Som ett led i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten infördes år 1999 nmälningsplikt för revisorer i aktiebolagslagen för att stärka revisorns brottsförebyggande roll. LÄS MER
10. Employer Branding : Ett gränsöverskridande varumärkesarbete
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats handlar om hur företag ska kunna attrahera framtida kompetens med en ny varumärkesstrategi. ”Employer Branding” är namnet på denna strategi och beskrivs av konsulter som ett medel för företag att via en genomtänkt varumärkesstrategi profilera företaget på kompetensmarknaden. LÄS MER