Sökning: "7P Model"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden 7P Model.

  1. 1. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  2. 2. Hur bedriver en förening i Damallsvenskan en funktionell organisation : En studie inom marknadsföring, sponsring och organisationsbyggnad inom OBOS Damallsvenskan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jacob Sternestedt; Jesper Andersson; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Sports marketing; 7P-marketing model; Word of mouth; Sponsorship; Sustainability work; Organization; Strategic Organization-model; Swedish organization model;

    Sammanfattning : Football clubs have become more commercialized during the last decades and because of that their work with marketing and sponsorship has developed rapidly. Because of this, some football clubs, especially some women's football clubs, has had struggled with keeping up with the development. LÄS MER

  3. 3. Pop-up bibliotek : En del av folkbibliotekens marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ulrika Lannemyr; [2022]
    Nyckelord :Pop-up bibliotek; uppsökande verksamhet; marknadsföring; 4P; läsfrämjande; tillgänglighet;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to gain knowledge of the phenomenon of pop-up libraries and what image of pop-up libraries is produced in the media through content analysis of articles and notices in newspapers. Through the results of this analysis, I looked at how the pop-up library can be seen as marketing and what it is marketing for. LÄS MER

  4. 4. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER

  5. 5. Print Wood : En studie kring användning av granulat i biokomposit kombinerat med 3D-skrivare för att storskaligt producera nya miljövänliga möbler.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Josefine Randevik; Julia Killberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of products made from plastic material continues to increase and this increase has a negative impact at our planet. This project where shaped in cooperation with Stora Enso and their division for biocomposite. This division is working hard to find a way to reduce the plastic use by explore other options. LÄS MER