Sökning: "AIS"

Visar resultat 11 - 15 av 121 uppsatser innehållade ordet AIS.

  1. 11. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 12. Potential AI Application In The Swedish Army And Its Relation To The Holiness Of Life : A study of army officers' narratives on the military experience in the face of AI

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Pepule Majken Brodrej; [2023]
    Nyckelord :Holiness of Human Life; Emotions; Transrational Sentiments; Social Contracts; Military AI; Artificial intelligence;

    Sammanfattning : This master thesis examines army officer's view of the social implications of AI within the Swedish Army, as well as what is required of researchers to understand the implications of AI. The thesis is based on an interpretive study of the army officers' narrative and is supported by contemporary research on AI for military use. LÄS MER

  3. 13. Automatisering av fartygspositionsförutsägelse med hjälp av AIS-data

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Viktor Lund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport presenterar ett examensarbete där ett system konstruerats för att undersökamöjligheterna med AIS-data. Automatiskt identifikations system(AIS) har varit ett krav förinternationellt gående fartyg i ca 20 år och hur denna data kan användas har undersökts på fleraolika sätt. LÄS MER

  4. 14. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  5. 15. Slagkraft och tryckkraft från friktionsbaserat hängande conveyor-system

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Johnsson; Oliwer Larsson; [2023]
    Nyckelord :Conveyor-system; Slagkraft; Tryckkraft;

    Sammanfattning : Mål: En rapport har utförts för att undersöka om vad den aktuella slagkraften samt tryckkraft är från OCS två overhead conveyor-system, OCS 150 och OCS 500. Slagkraften uppmättes för att kartlägga en av de krafter som genereras från systemets olika kombinationer av fjädrar, vikt och hastighet. LÄS MER