Sökning: "Outside-in perspective"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Outside-in perspective.

  1. 1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 2. Medveten eller omedveten användning? : - En kvalitativ fallstudie av hur enhetschefer på Försäkringskassan använt sig av en förändringsmodell i en organisationsförändring

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Medion Kabashi; Aladdin Othman; [2022]
    Nyckelord :Organizational change; The ADKAR model; The Swedish Social Insurance Agency; Change model; Change Management; Managementmodel; Organisationsförändring; ADKAR-modellen; Försäkringskassan; Förändringsmodell; Förändringsledning; Managementmodell;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förändringsmodellen ADKAR har använts bland enhetschefer på Försäkringskassan och vilken betydelse den har haft för de under en organisationsförändring. För att uppfylla studiens syfte har en organisationsförändring studerats utifrån ett första linjens chefsperspektiv. LÄS MER

  3. 3. The challenges and opportunities of sustaining a brand through repositioning: The Jägermeister Case

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Kullenberg; Felix Ellqvist; Nicholas-Joel Kisling; [2022]
    Nyckelord :Repositioning; corporate brand identity matrix; brand identity; brand image; Jägermeister; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research paper is to examine the challenges of repositioning both in aligning the brand image with the brand identity and in sustaining the brand equity through creating consistency. This research is examined through the case of Jägermeister. Methodology: A qualitative research method was conducted. LÄS MER

  4. 4. Den vägledande kommunikationen: En studie om Inbound Marketings potentiella värde i offentliga organisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fredrik Fernström; Joel Brisinger; [2021]
    Nyckelord :Inbound Marketing; New Public Management; offentliga organisationer; strategisk kommunikation; extern digital marknadskommunikation; marknadsföring; utifrån-och-in perspektiv; public organizations; strategic communication; external digital marketing communication; marketing; outside-in perspective; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av internet har inneburit stora förändringar i hur organisationer kommunicerar externt, och forskning indikerade att nya digitala marknadsföringsstrategier som Inbound Marketing hade en ökad effektivitet hos privata företag till följd av det nya digitala landskapet. Trots detta fanns inga tidigare studier kring strategins potentiella värde för offentliga organisationer. LÄS MER

  5. 5. Fill up the bottle with iconic liquid: a qualitative research conceptualising iconic packaging

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Svensson; Amanda Nordlander; Emilia Eckerholm; Isabell Schönström; [2021]
    Nyckelord :Cultural branding; iconic brands; packaging design; brand equity; brand identity.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how a brand’s packaging design becomes iconic through entering pop culture/art. Design/methodology/approach: This paper is of qualitative nature, based on a traditional literature review along with multiple case-study research. LÄS MER