Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Consumer Perception of Brand Personalization : Adbusters as Anti-Brand

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sanja Rudinski; [2016]
    Nyckelord :Brands; Brand Personality; Consumer Perception; Brand relation; Adbusters; Culture Jamming; Subvertisement;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The thesis purpose is to examine the interrelationship of consumer and brand relation. The main objective is to research how consumers’ perception of brand personalization before and after seeing Adbusters subvertisement ads influences their relation to brands. LÄS MER

  2. 2. Grafiska designers roll i överkonsumtion – En fallstudie på hur Adbusters försöker att minska överkonsumtionen genom reklam, och hur grafiska designers kan ta lärdom av deras kritik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Kristina Sava; [2015]
    Nyckelord :Grafisk design; Adbusters; Graphic design; Konsumtion; Konsumtionskritik; Reklam;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how areas such as advertising, graphic design and overconsumption are related to each other. The advertising we see today mostly expresses and glamorizes a lifestyle based on over-consuming. Consumption critical advertising about the consequences of this lifestyle is not really exposed in today's media. LÄS MER

  3. 3. Grafiska designers roll i överkonsumtion – En fallstudie på hur Adbusters försöker att minska överkonsumtionen genom reklam, och hur grafiska designers kan ta lärdom av deras kritik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Kristina Sava; [2015]
    Nyckelord :Grafisk design; Reklam; Överkonsumtion; Konsumtionskritik; Adbusters;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how areas such as advertising, graphic design and overconsumption are related to each other. The advertising we see today mostly expresses and glamorizes a lifestyle based on over-consuming. Consumption critical advertising about the consequences of this lifestyle is not really exposed in today's media. LÄS MER

  4. 4. Adbusters eller adbusting : Rörelse eller metod

    Magister-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Johan Hägglund; [2007]
    Nyckelord :Adbusters; culture jam; ideologi; ideologikritik; kritisk ideologianalys; reklam; socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : Vi möts ständigt av tusentals bilder och budskap när vi rör oss i det offentliga. Då och då rubbas dessa budskap och vi tvingas ta ställning till vad det faktiskt är vi tittar på. Adbusters.se, en svensk rörelse med rötter i USA och Kanada, tar reklam och etablerade symboler och gör om dem. LÄS MER