Sökning: "Alexandra Josefine Sverige"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra Josefine Sverige.

  1. 1. Multipel Skleros: Hantering av sjukdomens symtom ur ett patientperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Alexandra Bjelvén; Josefine Jansson; [2023]
    Nyckelord :coping; hantera; multiple skleros;

    Sammanfattning : Bakgrund: Multipel skleros (MS) är en autoimmun sjukdom som drabbar det centrala nervsystemet. Förekomsten i Sverige är ca fem fall per 100 000 individer och drabbar kvinnor oftare än män, vanligtvis mellan 20-40 års åldern. MS resulterar i skador och ärrbildning på nerverna och förekommer i olika former. LÄS MER

  2. 2. Finansiering av tillväxt –Hur små- och medelstora tillväxtföretag inom bemannings- och rekryteringsbranschen har finansierat sin tillväxt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Forsman; Alexandra Tjällman; [2019-08-08]
    Nyckelord :Finansiering; tillväxtbolag; bemanningsföretag; rekryteringsföretag; SMEs; kapitalstruktur.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Små- och medelstora företag utgör i dagsläget 99,9 procent av den totala mängden företag i Sverige. Gemensamt för alla företag, oavsett storlek, är att de kräver finansiering, vilken består av eget kapital och/eller skulder. LÄS MER

  3. 3. A Brand New Manner : En studie om Design Thinking och dess existens i stärkandet av Sverige som varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Engdahl; Alexandra Hummel; [2013]
    Nyckelord :Design Thinking; design-minded; Nation Branding;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate the existence of the discipline Design Thinking in a project that aims to strengthen Sweden as a brand. The study will generate knowledge about Design Thinking, with the purpose to increase the understanding of how the discipline can be used as a strategic tool in the processes of strengthening Nation Branding. LÄS MER