Sökning: "Anna R"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden Anna R.
1. Vertical movement asymmetries in 3-year-old SWB horses and their associations with scores in Young Horse Tests
Master-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : To improve equine performance and welfare, many attempts have been made to investigate associations between performance, longevity, orthopaedic health, conformation and talent. Causal relationships between these qualities supported by strong scientific evidence are lacking. LÄS MER
2. Vad gör en kvinna stark? : En intersektionell genusteoretisk analys av R.F. Kuangs The Poppy War-trilogi
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Betydelsen av tidig adhd-diagnos för unga vuxnas välbefinnande och framtida sysselsättning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Adhd är idag vanligt förekommande och flera studier bekräftar att andelen individer som får diagnosen adhd ökar. I genomsnitt är det 6-9 % av alla barn över hela världen som idag får diagnosen adhd. En tidig diagnos anses vara avgörande för att möjliggöra lämpliga insatser och behandling. LÄS MER
4. Förskollärares berättelser om barns bråklekar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : In this current study, discussions were conducted in three focus groups with preschool teachers. In each focus group, two preschool teachers from two municipal preschools in a medium-sized city participated. LÄS MER
5. “Det är inte på riktigt, det är bara på lek” : En studie om pedagogers föreställningar om barns tuffare lek och hur de anser att dessa föreställningar påverkar den fria leken.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Det här är en kvalitativ studie med syfte att synliggöra hur verksamma pedagoger uppfattar ‘Rough and Tumble play’ (R&T-lek) och hur de anser att denna uppfattning påverkar barns fria lek i förskolan. Vi har genom sex semistrukturerade intervjuer med förskollärare i två olika kommuner haft fokus på hur pedagoger uppfattar fri lek och när de anser att de styr och avbryter barns fria lek samt hur pedagoger uppfattar R&T-lek och om de anser att denna uppfattning påverkar barnens fria lek. LÄS MER