Sökning: "Anna-Sofia Cappelen"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Anna-Sofia Cappelen.

  1. 1. Can Shared Pain Contribute To Brand Community?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Sofia Cappelen; Linn Erander; Michael Trane; Oskar Johansson Borg; [2019]
    Nyckelord :CCT; Brand Community; Consumer Identity Project; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Anna-Sofia Cappelen, Linn Erander, Michael Trane, Oskar Borg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Brand Community, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Project, Marketplace Cultures, Extremsport, CrossFit, Konsumtionsfenomen, Identitetsskapande, Gemenskap, Smärta. Syfte: Uppsatsen syfte är att öppna upp en ökad förståelse för det kollektiva identitetsskapandet som sker genom extremträning som ett konsumtionsfenomen via en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER