Sökning: "Anton Martin"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden Anton Martin.

  1. 11. Numerical Analysis of the Two Dimensional Wave Equation : Using Weighted Finite Differences for Homogeneous and Hetrogeneous Media

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskap

    Författare :Christian Böhme; Anton Holmberg; Martin Nilsson Lind; [2020]
    Nyckelord :hetrogeneous media; variable wave speed; wave equation; finite differences; gamma method; multigrid; weighted central difference; numerical analysis; agmg; gamma discretisation; two dimensional wave equation;

    Sammanfattning : This thesis discusses properties arising when finite differences are implemented forsolving the two dimensional wave equation on media with various properties. Both homogeneous and heterogeneous surfaces are considered. LÄS MER

  2. 12. Kognitiv förmåga, finansiell kunskap och rationalitet. : En kvantitativ studie om beslutsfattande

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Jangbrand; Anton Wigren; [2020]
    Nyckelord :finansiell ekonomi; ekonomi; rationalitet; beteendeekonomi; kognitiv förmåga;

    Sammanfattning : Sammanfattning Civilekonomuppsats i företagsekonomi, Linköpings universitet 2020 Författare: Martin Jangbrand och Anton Wigren Handledare: Mikael Knutsson Titel: Kognitiv förmåga, finansiell kunskap och rationalitet - En kvantitativ studie om beslutsfattande Bakgrund: De neoklassiska ekonomiska modellerna bygger på ett antal antaganden för att kunna återge en förenklad bild av verkligheten. Ett av antagandena är att alla individer agerar rationellt utefter att alltid maximera nyttan. LÄS MER

  3. 13. Att utforma en digital marknadsplats med fokus på användarbarhet och navigerbarhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rabi Chabo; Ludvig Öberg; Emil Lindbom; Filip Frenning; Martin Friberg; Patrick Asman; Anton Johansson; Andreas Behrendtz; [2020]
    Nyckelord :Usability; Navigability; Användarbarhet; Navigerbarhet;

    Sammanfattning : A market survey conducted at Linköping University showed that there is a great need for an online marketplace for used course literature. A majority of the survey participants found it difficult to find a counterparty when purchasing or selling used course literature and found the process complicated and time consuming. LÄS MER

  4. 14. CSR-kommunikation i den svenska flygbranschen: Hur påverkas konsumenters attityder och intentioner av olika CSR-budskap från flygbolag?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anton Eriksson; Martin Johnson; [2020]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Marketing; Airline; Attributions; Flight-shame;

    Sammanfattning : Flight-shaming and increased environmental awareness has lead to Swedish airline companies marketing their CSR-initiatives to a higher extent. Despite the fact that much research already exist in connection to effects of CSR in different situations, there is a lack of research investigating the airline industry in times of a strong environmental movement as there is right now in Sweden. LÄS MER

  5. 15. Jämförelse mellan två generationer av GNSS-mottagare tillverkade av Trimble : Mätnoggrannhet i plan och höjd vid användande av nätverks-RTK

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Anton Gunnarsson; Martin Ström; [2020]
    Nyckelord :GNSS; Trimble; Nätverks-RTK; Mätnoggrannhet;

    Sammanfattning : The use of GNSS has made huge progress over the last few decades and in many cases replaced the use of total stations. A current problem for the GNSS-technique is dense vegetation, which prevents the receivers from making reliable calculations for the satellite signals. LÄS MER