Sökning: "Anton Martin"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden Anton Martin.

  1. 16. Identifiering av vattenläckor med hjälp av statistisk processkontroll : För en säkrare och pålitligare vattentillförsel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Dannelind; Anton Nyström; Niklas Sundqvist; Filip Åslin; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Leaking pipes in your bathroom or kitchen can cause a lot of damage to both your property and wallet. Water leaks in your house or apartment are often easily spotted but how do you know if a pipe is leaking if it is located several meters below ground? This is a big problem for water suppliers around the world and in this project a desktop application was created to help find these water leaks. LÄS MER

  2. 17. Lyxexponeringars påverkan på konsumenters betalningsvilja samt varans exklusivitet : En kvantitativ studie om konsumenters betalningsvilja på en produkt i Åhléns varuhus i Mall of Scandinavia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Hiort af Ornäs; Jonatan Rungegård; Martin Thiberg; [2019]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; visuell stimuli; färgen guld; butiksmiljö; exponering; multisensorisk upplevelse; varumärkeskännedom; lyx; exklusivitet; betalningsvilja; experiment;

    Sammanfattning : Authors: Anton Hiort af Ornäs, Jonatan Rungegård and Martin Thiberg Supervisor: Hans Allmér Examiner: Miralem Helmefalk Title: Luxury exposures´ impact on consumers' willingness to pay and on the exclusivity of the product Subject: Master Thesis in Detail and Service Management, School of Business and Economics, Linnaeus University, 2FE66E, 2019 Keywords: Sensory marketing, visual stimuli, gold colour, store environment, exposure, multisensory experience, brand-recognition, luxury, exclusivity, willingness to pay, experiment.   Context: The study, in collaboration with Åhléns, examined how a product's exclusivity and consumers´ willingness to pay are affected by exposures associated with luxury. LÄS MER

  3. 18. Measurements and Modelling for Heat Transfer Corrected Exhaust Gas Temperatures in a Gasoline Engine

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem

    Författare :Anton Johansson; Martin Drangel; [2019]
    Nyckelord :temperature measurement; gasoline engine; thermocouple; modelling of a thermocouple;

    Sammanfattning : This thesis is treating the modelling of a thermocouple (tc) to compensate forheat transfers due to convection, radiation and conduction when performingtemperature measurements in an SI-engine. An experiment plan was developedwhich covered experiments in an stc-rig and on a 4-cylinder SI-engine. LÄS MER

  4. 19. Helgon, familjen och världen. En hagiografisk studie av efterföljelse som världstransformerande kraft

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Anton Johnsson; [2018-08-06]
    Nyckelord :Hagiography; Saints; Discipleship; David Martin; Charles Taylor; Secularization; World; Clare of Assisi; Elizabeth Dirks; Helge Åkesso;

    Sammanfattning : This hagiographical study deals with Christian saints, in the broad sense of the word, who, in the pursuit of following Christ, have transgressed the will of their biological family. By employing the historical narrative and theory of the philosopher Charles Taylor and the sociological theory of David Martin the question is asked if these hagiographical cases should be seen as radical breaks with the social imaginaries of their respective times or whether they rather should be seen as in line with tendencies toward individualization and a more disembedded worldview. LÄS MER

  5. 20. Digitala supporttjänster : En kvalitativ fallstudie om digitalisering av IT-support

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Martin Karlsson; Anton Ericsson; [2018]
    Nyckelord :Business development; case study; customer involvement; digitization; IT; qualitative; self-service; support; Digitalisering; fallstudie; IT; kundinvolvering; kvalitativ; själv-service; support; verksamhetsutveckling;

    Sammanfattning : Studien ämnade att undersöka på vilket sätt kunder och supportanvändare ser på kundsupport. Hur verksamheter och organisationer skall gå till väga för att digitalisera sin IT-support på ett sådant vis att kunderna upplever supporterbjudandet som något användbart och värdefullt. LÄS MER