Sökning: "Användarupplevelse UX"
Visar resultat 26 - 30 av 152 uppsatser innehållade orden Användarupplevelse UX.
26. TILLGÄNGLIGHET FÖR DYSLEKTIKER OCH OFFENTLIGA E-TJÄNSTER : Tillgänglighetsanpassade heuristiker för User Experience Designers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I takt med att samhället digitaliseras behöver den offentliga sektorn vara noggrann med att göra sina e-tjänster tillgängliga för alla. Medan vissa människor tjänar på att tjänster blir snabbare, mer bekväma och mindre kostsamma att ta del av riskerar människor med fysiska och kognitiva funktionsvariationer att utebliva från systemet om tillgängligheten inte är god. LÄS MER
27. Designen leder vägen : En kvalitativ studie om att skapa positiv användarupplevelse och hög användarnytta vid uppgiftsorienterade informationssystem
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Ett faktum som inte går obemärkt förbi är den ständigt ökade e-handeln. E-handelnökar på många plan världsvitt. Både antalet e-handelsbutiker som tillkommerdagligen och antalet konsumenter som använder e-handeln genom att köpaprodukter eller tjänster blir bara fler. LÄS MER
28. Förbättring av användbarhet på Husqvarnas fästanordning
M1-uppsats,Sammanfattning : One of Husqvarna AB's largest customer segments is Green Space Professionals (GSP). Being aGSP means taking care of a large variety of green areas such as golf courses, parks, and footballpitches. LÄS MER
29. Användarcentrerad gränssnittsdesign för en en-produktwebbsida : Hur handlingsinviter och mentala modeller kan påverka användarupplevelsen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Näthandeln fortsätter att växa vilket sätter mer press på användbara webbsidor då det visar sig att användbara webbsidor kan främja köpbeteendet hos kunder. Denna studie har utförts i samarbete med BeKa AB med syftet att undersöka hur ett gränssnitt skulle kunna utformas för en enproduktswebbsida. LÄS MER
30. ANVÄNDARENS UPPLEVELSE HOSKUNDTJÄNST-CHATBOTAR
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Chatbotar används idag i olika område, som utbildning, kundtjänst och vård, och harmånga fördelar. Inom kundtjänst kan chatbotar bidra till att spara tid och kostnader förföretag. För att chatbotar ska användas brett av användare måste de ge en njutbar ochnyttig upplevelse. LÄS MER