Sökning: "Armstrong"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade ordet Armstrong.

  1. 1. Preliminary Design and Conceptual Analysis of an Electrically Actuated Pintle Injector

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Rymdteknik

    Författare :Simone Guietti; [2024]
    Nyckelord :Pintle injector; space propulsion; space engineering;

    Sammanfattning : ”The Eagle has landed”. With this words, astronaut Neil Armstrong, together with astronaut Edwin ”Buzz” Aldrin, confirmed the safe landing on the Moon of the Apollo11 on July 20th, 1969. This achievement would have never been possible without the engineering behind the construction of the Moon lander. LÄS MER

  2. 2. Media Representations of Doping in Sports : An Analysis of How Media Frames Men and Women in Doping Scandals

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Carolina Guglielmetti; [2023]
    Nyckelord :doping; framing; media representation; Lance Armstrong; Marion Jones; performance-enhancing drugs;

    Sammanfattning : In this thesis we delve into the profile doping scandals involving Marion Jones and Lance Armstrong. Our aim is to analyze how the online news media portray doping allegations in sports specifically on these two athletes. LÄS MER

  3. 3. Utomhuspedagogikens plats i undervisningen. : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av utomhuspedagogikens olika hinder och möjligheter, samt samverkan med digitaliseringen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Alexander Armstrong; Stoppert Oskar; [2022]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; digitalisering; hinder; möjligheter; ramkategori; pragmatism.;

    Sammanfattning : Denna studie avser att bidra med kunskap till ämnet utomhuspedagogik. Syftet med studien är att få insyn i och analysera vilka hinder och möjligheter upplever lärare begränsar respektive motiverar dem i användandet av utomhuspedagogik? Samt hur påverkar det deras val av att använda utomhuspedagogik? Mot detta syfte formulerades följande forskningsfrågor, Vilka hinder upplever lärare begränsar dem från att använda utomhuspedagogik? Vilka faktorer upplever lärare motiverar dem till att använda utomhuspedagogik? På vilket sätt upplever lärare att utomhuspedagogik och digitalisering samverkar i deras undervisning? De teoretiska perspektiv som genomsyrar studien är ramfaktorteorin och pragmatismen. LÄS MER

  4. 4. The past in video games? : Perception of archaeological information amongst Twitter users based on video games.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lennard Armstrong; [2022]
    Nyckelord :archaeology; pop-culture; death of the author; accuracy; authenticity; video games; Twitter; public perception;

    Sammanfattning : Archaeological communication often seeks avenues to take in order to convey information to a public. One of these is video games, yet many articles do not delve into the effect that games have on people, taking for granted that people will learn something. LÄS MER

  5. 5. Naturen som läromedel, naturen som klassrum och naturens betydelse för lärande. : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av utomhuspedagogik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Alexander Armstrong; Oskar Stoppert; [2021]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; elevaktivitet; relationer; sinnen; befästa kunskap.;

    Sammanfattning : Denna studie avsåg att få insyn i och analysera hur lärare upplever att utomhuspedagogiken påverkar elevernas deltagande och deras förmåga att befästa kunskap. Mot detta syfte formulerades följande forskningsfrågor, Hur påverkas elevernas interaktioner av utomhuspedagogik? Hur upplever läraren att utomhuspedagogiken påverkar hur elever befäster kunskaper? På vilket/vilka sätt upplever läraren att utomhuspedagogiken kan vara ett komplement till klassrumsundervisning? Metoden som användes var semistrukturerade online-intervjuer med två verksamma lärare från naturskolor, två verksamma lärare från grundskolan, en verksam förskollärare samt en professor inom utomhuspedagogik. LÄS MER