Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Det gröna gapet : varför skiljer sig attityd och beteende åt vid hållbar klädkonsumtion?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Klädindustrins negativa påverkan på hållbar utveckling har på senare tid blivit allt mer uppmärksammad av konsumenter, media och aktörer i modebranschen. Även om medvetenheten har ökat så har inte konsumtionen av hållbara klädalternativ gjort det till önskad grad. LÄS MER
22. Practice what you preach!? : A study of the gap between attitude and behaviour towards organic milk
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : The trend of environmentally friendly consumption permeates our whole society and the general attitude towards the consumption of it is strongly positive. However, the existence of an attitude-behaviour gap became clear to us since the actual green consumption does not reflect the positive attitude. LÄS MER