Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Revisorn har ordet - En kvalitativ studie som undersöker hur revisorer resonerar kring sina professionella bedömningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joacim Arplöw; Victor Bolin; August Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :Professionell bedömning; resultatplanering; rättvisande bild; revision och kontrollorgan.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur revisorer gör sina professionella bedömningar och därigenom skapa en djupare förståelse för varför revisorer tolkar och granskar företags finansiella rapporter på detta sätt. Denna tvärsnittsstudie grundar sig i konstruktivism där materialet samlats in enligt kvalitativ forskningsdesign. LÄS MER

  2. 2. Antagonistisk marknadsföring, och de reaktioner det skapar i brand communities

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pauli Jokela; Emily Persson; August Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :brand community; brand engagement; antagonistisk marknadsföring; oppositional brand loyalty; varumärkeslojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforska och beskriva hur antagonistisk marknadsföring används i företagens reklamfilmer, samt analysera konsumentreaktioner som denna typ av marknadsföring väcker bland berörda brand communities med hjälp av det teoretiska perspektivet. Uppsatsen utgår från ett socialt konstruktionistiskt vetenskapligt förhållningssätt, med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER